Dynamo Retail Group - Dolly Bikes - Roetz - Ace & Tate - Cargoroo (II) - Veloretti (III) - Enviolo - Smyle - FEST - Veloretti (II) - WATT Mobility - Cybersprint - Cargoroo (I) - Amslod - Veloretti (I) - Fietsenwinkel.nl
Mobis heeft Dynamo Retail Group en Navitas Capital bijgestaan in het verkoopproces van het Bike Totaal Experience Center aan Broekhuis.
Mobis is trots Dolly te hebben bijgestaan in het verkoopproces aan Optima Cycles en haar aandeelhouder Bolster Investment Partners.
Mobis heeft Roetz bijgestaan in het aantrekken van groeikapitaal voor de verdere groei van het circulaire e-bike platform Roetz Life.
Mobis is trots Ace & Tate te hebben bijgestaan in het aantrekken van groeikapitaal ten behoeve van de verdere internationale expansie.
Na de eerste financieringsronde is Mobis trots op haar rol als adviseur van Cargoroo bij de EUR 10m financieringsronde. Met het aantrekken van The Sharing Group en PDNH als nieuwe aandeelhouders is de onderneming goed gepositioneerd om de internationale groei door te zetten.
Na de eerdere twee financieringsrondes is Mobis trots op haar rol als adviseur van Veloretti bij de verkoop aan PON. Met het aantrekken van PON als aandeelhouder is de onderneming goed gepositioneerd om de snelle groei door te zetten en een sterke positie in te nemen in het urban E-bike segment.
Samen met het enviolo management team werkte Mobis aan een exit-readiness traject en ondersteunde wij het team bij de transactie met Inflexion. Voornaamste aandachtsgebieden waren het voorbereiden van de MT leden, het opstellen van het financiele model en algemene procesondersteuning.
Na verschillende crowdfunding campagnes wilde de oprichters van Smyle op zoek gaan naar investeerders met toegevoegde waarde. Eind 2021 is Mobis een lange termijn samenwerking aangegaan met Smyle om de onderneming te ondersteunen bij haar financieringsrondes. Vooraf is er gezamenlijk een strategie bepaald waarin er verschillende kapitaalbronnen worden aangesproken.
FEST is een snelgroeiend en uniek DTC meubel merk, met eigen winkels in Nederland en in België. Mobis is sinds 2021 betrokken bij FEST en ondersteunt de onderneming bij verschillende financiële vraagstukken voor verdere groei en Europese uitrol.
Na de eerdere financieringsronde begin 2021 heeft Mobis Veloretti opnieuw bijgestaan voor het aantrekken van het groeikapitaal. Als vervolg op de succesvolle lancering van de E-bike afgelopen zomer, gaat Veloretti dit jaar de productie significant opschalen. Met deze financiering is Veloretti in staat om de ambities voor 2022 waar te maken en om meer grip te krijgen op de supply chain.
In slechts 4 jaar tijd wist WATT zich te vestigen tussen de trendy stadsfietsmerken. De betaalbare E-bikes hebben een onderscheidend minimalistisch design en zijn inmiddels verkrijgbaar in 10 Europese landen bij 170 resellers.
Ter voorbereiding op een Series B fundraising heeft Mobis een uitgebreid financieel model opgebouwd om de dynamieken in de onderneming en de onderliggende softwarecontracten goed uit te werken. Samen met CFO Maarten Timmerman, is het SAAS model zorgvuldig en flexibel opgebouwd.
In 2017 hebben de ondernemers achter Cargoroo de basis gelegd om een platform met elektrische bakfietsen te ontwikkelen. Mede uit eigen ervaring, maar ook sterk overtuigd dat door opkomst van de elektische bakfiets, er een serieus alternatief voor het gebruik van de auto zou ontstaan. Na een succesvolle start in o.a. Haarlem en Den Haag heeft de deelaanbieder zichzelf als buurtbakfiets op de kaart weten te zetten. Om de verdere uitrol te realiseren, is Cargoroo samen met Mobis op zoek gegaan naar een passende financiering voor de vloot en de groei van de onderneming.
In 2015 zijn Ronald Meppelink en Bert Jonkeren begonnen met het E-bike merk Amslod. Door de snelle groei van de afgelopen jaren heeft het bedrijf zich ontwikkeld tot een toonaangevende speler in de Nederlandse E-bike markt. Het bedrijf was klaar voor de volgende groeifase en ging samen met Mobis op zoek naar partner die Amslod kan bijstaan in de verdere professionalisering en groei van de organisatie.
In 2012 is Ferry Zonder begonnen met Veloretti nadat hij geen geschikte fiets kon vinden met een mooi design en een acceptabele prijs. Door de jaren heeft de onderneming een enorme online fanbase opgebouwd en krijgt het merk veel waardering van haar klanten. Om de groei te versnellen en de toenemede volumes aan te kunnen, ging Veloretti samen met Mobis op zoek naar een schuldfinanciering die hierbij past.
Na een strategische heroverweging heeft SPX namens NPM Capital de International Bike Group bijgestaan in de herstructurering van de onderneming. Hieruit zijn een drietal carve-outs ontstaan waaronder Fietsenwinkel.nl. Gezamenlijk met het management heeft SPX een nieuw fundament onder de onderneming gelegd om weer te kunnen groeien. Daarbij was er de behoefte om een partner aan te trekken met een lange termijn visie op omnichannel fietsretail en ervaring in deze markt.